חדשות

גדול יותר, חכם יותר, ירוק יותר

28 מאי 2024
  • IFM
  • דיסקונט
  • חדשנות
  • מערכות האלקטרו-מכאניות
  • ניהול
  • קיימות
  • שירות

אלקטרה FM מתפעלת את הקמפוס החדשני של דיסקונט בראשל”צ, ומעצבת ביחד עם הלקוח את חוויית העובד האיכותית במתחם

קמפוס דיסקונט החדש במתחם ה-1,000 בראשל”צ הוא ציון דרך בעולם הפיננסים בישראל. הפרויקט, שמשתרע על שטח נרחב של 160 אלף מ”ר, מעמיד לראשונה בשורה אחת את עולם הבנקאות עם הקמפוסים הגדולים והמתקדמים ביותר בענף ההייטק. המבנה כולל 10 קומות מעל פני הקרקע ו-4 קומות תת-קרקעיות, מציג עיצוב מרשים ומצויד במגוון מערכות חכמות.

קמפוס דיסקונט נועד לשרת שלוש חברות-בת של קבוצת דיסקונט – בנק דיסקונט, מרכנתיל ו-CAL, כחלק מהחזון לייצר חוויה איכותית ומתקדמת לכל 5,000 העובדים. את הקמפוס נבחרו לתפעל אלקטרה FM, נכסי אריאל וטווס, שפועלות במודל משותף (IFM).

ניר בסל, מנהל הקמפוס מטעם נכסי אריאל, מסביר כי תפעול הפרויקט הוא המשך ישיר של מעורבות קבוצת אלקטרה לאורך שלביו המוקדמים: “אלקטרה שזורה בפרויקט הזה בצורה רוחבית ואנכית – את הדאטה סנטר הקימה אלקטרה M&E, הגנרטורים הותקנו על ידי פ.ק. אלקטרה, העבודות עבור מחלקת הביטחון בוצעו על ידי מגאסון ואלקטרה דנקו ביצעה עבודות גמר של קומות המשרדים. עכשיו יש תחושה שהלפיד עבר אלינו. כל העיניים עלינו ויש ציפייה שנדאג לתפעול הקמפוס בצורה הכי טובה שאפשר.

“התפקיד שלנו זה לספק מטריה ניהולית ותפעולית כי יש בפרויקט הרבה מרכיבים שצריכים לעבוד יחד בהרמוניה”, מסביר ניר. “יש המון אתגרים ואנחנו נענים להם. לעתים אנחנו נדרשים להביא פתרונות יש מאין ולהמציא את עצמנו מחדש. בסופו של דבר אנחנו צריכים לוודא שלעובד תהיה כאן חוויה איכותית, בין היתר כי הקמפוס עצמו הוא כיום כלי מרכזי לגיוס ושימור עובדים”.

לדברי עדי שרביט, סמנכ”לית תפעול נכסי אריאל, קמפוס דיסקונט הוא פרויקט מאתגר ומרגש – לא רק בגלל הגודל והמורכבות אלא בשל הזכות להיות חלק מהמעבר של הלקוח לבית החדש שלו, ויחד איתו לעצב את חווית השירות מקצה לקצה. אנו מתכללים את מתן השירותים לעובדים ולמבקרים בכל תחומי השירות בקמפוס החל מקבלת המבנה והמערכות, קליטת עובדים למתחם, הפקה וליווי של אירועים ופיקוח על תחום ההסעדה, אספקת כלל שירותי הפנים כולל אספקת ציוד משרדי, זיווד מטבחונים, טיפול במלאים, כתיבת נוהלי עבודה, מרכז שירות ומוקד בקרה, בקמפוס מתקדם וחכם שמנוהל על ידי אפליקציה המקשרת בין נותני השירות והמקבלים.

לומדים תוך כדי תנועה

אילן כהן, מנהל סניף שפלה בטווס, האחראית על ניקיון הקמפוס, מעיד כי גם אחרי 13 שנה בתחום, הוא מעולם לא נתקל בפרויקט מהסוג הזה: “אני נפעם מהפרויקט הזה. הוא מאתגר אותי בלי הפסקה ומשלב כל סוג של עבודה מקצועית שקשורה לעולם הניקיון. עם סיום הבנייה, ימנה צוות הניקיון כאן כ-150 עובדים. אנחנו כל הזמן לומדים, עושים מקצה שיפורים ושמחים ליישם בקמפוס מדיניות ירוקה ולהשתמש בחומרי ניקוי אקולוגיים”.

אלי לוי, מנהל האחזקה בקמפוס החדש, אחראי מטעם אלקטרה FM על כל המערכות האלקטרו-מכאניות במתחם- בהן מיזוג האוויר, חשמל, תאורה, מים, אינסטלציה ומערכות גילוי וכיבוי אש. בנוסף אחראית החברה על עבודות הבינוי ועל הריהוט בקמפוס.

“מבחינה טכנולוגית, וגם מבחינת קיימות ושימור אנרגיה, מדובר בקמפוס מהמובילים בארץ”, אומר אלי. “זהו מבנה ירוק עם שלל פתרונות לשימור אנרגיה – מערכות לניצול מי המזגן לטובת השקיה, תריסים אוטומטיים חשמליים שנעים לפי כיוון השמש כדי למנוע כניסת קרני שמש פנימה, וחיץ בין זכוכיות הבניין שמפנה את החום לכיוון הגג. במתחם מותקנת מערכת תאורה חכמה, שנשלטת על ידי גלאי תנועה, כך שברגע שאין תנועה בחלל היא נכבית. יש אמצעי בקרה שיודעים לספור את האנשים שבחדר ולכוון בהתאם לכך את מיזוג האוויר או את התאורה באופן אוטומטי.

“אנחנו כל הזמן לומדים את המערכות האלקטרו-מכאניות, שהן חדשות ומורכבות”, אומר אלי. “אנחנו עושים את זה במקביל לקליטת המתקן מהקבלן ולטיפול בתקלות שצצות עם כניסת העובדים החדשים. מבחינתי זה כמו סיפור הבריאה. כל יום מגלים משהו חדש והתמונה מתבהרת יותר ויותר”, הוא מסכם בחיוך.

גלו עוד

כאן תוכלו למצוא את כל החדשות והעדכונים של צוות אלקטרה FM, החל משירותים חכמים מתקדמים ועד לטרנדים מתפתחים בתחום ה-IFM, הכול במרחק לחיצת עכבר.