חדשות

מוזיאון ישראל משדרג את מערכות החשמל

11 אפריל 2024
  • IFM

מוזיאון ישראל, אחד המוזיאונים המובילים בעולם, השלים לאחרונה פרויקט משמעותי לשדרוג מערכות החשמל שלו. במסגרת הפרויקט הוחלף לוח מתח גבוה מיושן בתחנת מיתוג ראשית, מהלך שמבטיח אספקת חשמל אמינה ובטוחה יותר לאורך זמן.

במהלך סיור סקר קליטה שנערך באתר בדצמבר 2021, צוות אלקטרה FM גילה לוח מתח גבוה מיושן שהותקן לפני למעלה מ-50 שנה. הלוח ממוקם בתחנה הראשית ומוזן במתח של 12.6 ק”ו, בעל 4 תאים שהתגלו עם יציאות לשני שנאים יבשים. לוח זה ישר הוגדר כ- End of Life”  EOL”  כלומר, ציוד מיושן שאינו מיוצר עוד ואין אפשרות להזמין עבורו חלקי חילוף. התיישנות זו העלתה חשש משמעותי מפני אירועי כשל עתידיים שעלולים לפגוע ברציפות אספקת החשמל במוזיאון, ובכך לפגוע בפעילותו התקינה ובתצוגות הרגישות המוצגות בו.

עם כניסת חברת אלקטרה FM לאחריות תחזוקה במתקן, הועברה המלצה מידית למוזיאון לשדרוג הלוח. לאחר בחינת אופציות הנדסיות על ידי קבלנים שונים, הוחלט להחליף את הלוח בשלמותו בלוח חדיש ומתקדם של חברת שניידר.

העבודה בוצעה בתיאום מלא עם גורמי המוזיאון וכללה שיתוף פעולה בין צוות חשמלאים של אתר מוזיאון ישראל, מהנדס חשמל מאלקטרה FM, וחברות אלקו, שניידר וחברת החשמל. במהלך העבודה בוצע ניתוק זמני של אספקת החשמל, תוך הקפדה על תיאום מוקדם עם צוות המוזיאון ומינימום פגיעה בפעילותו.

החלפת לוח מתח גבוה מיושן במוזיאון ישראל הביאה לשורה של יתרונות משמעותיים. הלוח החדש, המצויד בטכנולוגיות מתקדמות, מאפשר אספקת חשמל יציבה ורציפה יותר, תורם לשמירה על תצוגות ייחודיות ופעילות תקינה של המוזיאון, ומבטיח הפחתה משמעותית בהפסקות חשמל. יתרון נוסף הוא זמן החלפה קצר משמעותית במקרה של תקלה, מה שמפחית מינימום את הפגיעה בפעילות המוזיאון ומאפשר חזרה מהירה לשגרה. החלפת הלוח מבעוד מועד אף חסכה בעלויות תיקונים עתידיים שעלויותיהן עלולות להיות גבוהות משמעותית, הן מבחינת תיקונים והן מבחינת פגיעה במוצגים. יתרון אחרון וחשוב הוא שיפור בטיחות העובדים, כתוצאה מהתאמת הלוח החדש לתקנים העדכניים ביותר. החלפה זו מבטיחה סביבת עבודה בטוחה יותר ומפחיתה סיכונים הנובעים ממערכות חשמל מיושנות, ותורמת לרווחת העובדים.

טל זקן, מנהל אחזקה באתר מוזיאון ישראל, ציין: “מוזיאון ישראל מציג למבקרים בו חפצי אומנות עתיקה אך בכל הקשור לתחזוקת מערכות אנו באלקטרה דוחפים לשדרוג והתאמת המערכות לתקנים הרלוונטיים. בסופו של התהליך אנו נמצאים בנקודה בטוחה הרבה יותר בשמירה על רציפות תפקודית באתר. שמח שפרויקט מורכב זה יצא לפועל לאחר עבודה מקדימה מקיפה שכללה בחירת קבלן, אישור תוכניות, ותיאום ההחלפה באישור הלקוח.”

אורון ענתבי, מהנדס חשמל ואיכות ראשי באלקטרה FM, ציין: “מדובר בעבודה מורכבת ובעלת חשיבות רבה עבור מוזיאון ישראל. שדרוג המערכת יבטיח יציבות ואמינות אספקת החשמל באתר לשמירה על הנכסים. שמחתי לקחת חלק בפרויקט שבוצע בשיתוף פעולה פורה עם צוות המוזיאון”

גלו עוד

כאן תוכלו למצוא את כל החדשות והעדכונים של צוות אלקטרה FM, החל משירותים חכמים מתקדמים ועד לטרנדים מתפתחים בתחום ה-IFM, הכול במרחק לחיצת עכבר.