חדשות

Generative AI עשויה לשנות את ענף הנדל”ן, אך הענף עצמו חייב להשתנות כדי ליהנות מפירותיה

10 ינואר 2024
  • Generative AI
  • IFM
  • חדשנות

מאת מקינזי ושות’ (קישור למאמר המלא)

תפקיד הבינה היצירתית (Generative AI) בענף הנדל”ן מתפתח במהירות ובעל הפוטנציאל לשינוי מוחלט של המגזר. היסטורית, ענף הנדל”ן איטי באימוץ טכנולוגיות חדשות, אך הבינה היצירתית מוכיחה את עצמה כמשנה משחק. באמצעות ניתוח של כמויות אדירות של נתונים, טכנולוגיית בינה מלאכותית מספקת תובנות יקרות ערך למשקיעים, אותן ניתן ליישם במשימות כמו זיהוי הזדמנויות השקעה, מהפכה בעיצוב מוצרים ויצירת חומרי שיווק חדשים. בעזרת הבינה המלאכותית, ענף הנדל”ן יכול לפתוח דלתות להזדמנויות חדשות לצמיחה והצלחה.

עם זאת, יישום בקנה המידה הדרוש של בינה יצירתית בענף הנדל”ן אינו פשוט. הענף מתמודד עם אתגרים בהגשמת מלוא הפוטנציאל שלו, מה שדורש גישה אסטרטגית שמחפשת מעבר לפריסת מודלים בסיסיים בלבד. המאמר מדגיש את החשיבות של חברות נדל”ן להסתגל ולדמיין מחדש את הפעילויות שלהן כדי לרתום את הבינה היצירתית ביעילות ובהתאמה מקסימליות.

חוזקות הבינה היצירתית מחולקות לארבעה תחומים: מעורבות לקוחות, יצירה, תמציתיות ופתרונות קידוד, וחוזקות אלו כבר הובילו לעלייה משמעותית בהכנסות תפעוליות נטו עבור חלק מחברות הנדל”ן, מה שמראה על הפוטנציאל של הטכנולוגיה לפעילות יעילה יותר, שיפור חווית הלקוח וזרמי הכנסה חדשים.

חברות נדל”ן יכולות להרוויח רבות מאימוץ של בינה יצירתית באמצעות הרחבת מעורבות הלקוחות באמצעות כלים טכנולוגיים חכמים כמו צ’אטבוטים. היא יכולה לעזור גם ביצירת תוכן עסקי חדש ומושך, סינתזה של תובנות מנתונים לא מובנים ופתרונות קידוד. יכולות אלו כבר הובילו לשיפורים תפעוליים משמעותיים ויצירת זרמי הכנסה חדשים בענף הנדל”ן. עם זאת, כדי להשתמש בבינה מלאכותית באופן יעיל, חברות נדל”ן חייבות לעשות מעבר מלהשתמש במוצרים מוכנים ולשנות את שיטות העבודה שלהן. הן צריכות להתמקד באסטרטגיות איסוף ועיבוד נתונים ולהשקיע בהשקעות טכנולוגיות מתאימות.

כדי למצות את מלוא הפוטנציאל של הבינה המלאכותית, חברות נדל”ן צריכות להתאים את מודלי העסק שלהן ליכולות בינה מלאכותית ולהתמקד בניתוח נתונים קנייניים.

התקופה והתנאים הנוכחיים בשוק מציגים הזדמנות ייחודית למהפכה בענף הנדל”ן בעזרת בינה מלאכותית. טכנולוגיה מתקדמת זו יש את הפוטנציאל לפתור בעיות מובנות בענף תוך הצעת פתרונות חדשניים לאתגרים חדשים בנדל”ן מסחרי. מעניין לראות, דווקא הנטייה הקבועה של ענף הנדל”ן לאמץ בקצב איטי טכנולוגיות חדשות עשויה להוות יתרון, שכן היא מאפשרת השקעה ממוקדת יותר בטכנולוגיית קצה במקום בפתרונות מיושמים שכבר יושמו בענפים אחרים. למרות שעקומת הלמידה תלולה, במיוחד עבור מי שאינם בקיאים ביישום אסטרטגיות טכנולוגיות וניתוח נתונים, הכוח השינוי של הבינה המלאכותית הופך אותה למאמץ כדאי.

לסיום, המאמר ממליץ שענף הנדל”ן יאמץ את טכנולוגיית הבינה היצירתית כבר כעת, שכן היא בעלת הפוטנציאל להתמודד עם אתגרי הענף תוך פתיחת הזדמנויות עסקיות חדשות. על ידי התגברות על חסמים מבניים והקשורים בהשקעות ויישום אסטרטגיות טכנולוגיות חדשניות, ענף הנדל”ן יכול להוביל את הדרך באימוץ בינה מלאכותית.

גלו עוד

כאן תוכלו למצוא את כל החדשות והעדכונים של צוות אלקטרה FM, החל משירותים חכמים מתקדמים ועד לטרנדים מתפתחים בתחום ה-IFM, הכול במרחק לחיצת עכבר.